Menu

BALONIKU MÓJ MALUTKI czyli o kroczu słów kilka

BALONIKU MÓJ MALUTKI – rośnij okrąglutki ???

 

20181208_125909
Coraz częsciej dostrzegam w internecie nachalną reklame baloników do treningu krocza do porodu. Sama swego czasu byłm ich zwolenniczką bo weszły do naszego kraju na wiele lat wczesiej niż wiedza z zakresu rehabilitacji uroginekologicznej. Po raz pierwszy balonik miałam w ręku 11 lat temu i chyba wtedy był to jedyny pomysł na przygotowanie się do porodu – taka moda jak na trening dna miednicy z kuklami gejszy, ale pytanie brzmi czy na pewno jest to pomysł dla każdej z nas ?

Uwielbiam w swojej pracy łaczyć się i współpracować z innymi specjalistami, gdzie po wielu rozmowach klaruje sie prosty wniosek- nie wszystko dla wszystkich – indywidualizacja podejscia zwłaszcza w kwestiach bardzo intymnych i seksualnych.

Czy więc balonik jest zupełnym zlem czy może idealnym rozwiązaniem ?

• Trening z balonikiemu elastyczniajacy tkanki krocza po skonczonym 36 tygodniu ciazy powinien miec miejsce w szczególnych sytuacjach i tylko po ocenie fizjoterapeuty uroginekologicznego lub położnej- w wiekszosci kobiet stasowanie baloników w przygotowaniu krocza nie wydaje się uzasadnione- do porodu potrzebuszej aby Twoje krocze było rozluznione i elastyczne nie rozciagniete. W praktyce baloniki rozciągają krocze co oczywiscie może wpłynąć na jego sprawna ochrone o ile w trakcie treningu nie doprowadzisz do mikrourazów i niewielkich urazów powodujacych np lekkie podkrwawianie. Niestety ostatecznie w okresie popołogowym okazuje sie ze to działanie rozciagliwości krocza zupełnie nie pomaga w pracy nad sprawnoscią powotu krocza do stanu z przed porodu– trudniej wraca się do odbudowania prawidłowego napięcia. W niektórych przypadkach warto zastosować balonik, pracując np z blizną po porzednim nacięciu krocza, czasami w przypadku zepołów pochwicowych, co jednak również wymaga bardzo ostrożnego podejścia w tej kwestii. Dośc często dopóki nie oswoisz się ze swoim kroczem i jego dotykiem wkładajac taki balonik do pochwy i pompując go możesz odruchowo, nieswiadomie zaciskać krocze z powodu odruchu lęku jednoczesnie mechanicznie chcąc je rozciągnąć co bedzie działaniem przcwistawnym do celu a w konsekwencji może doprowadzić do jego urazów lub nadmiernych napięć.
• Kolejna rzecz, której nie powinnaś robić to prób wypierania balonika z krocza w okresie ciąży!!!!

BALONIK TO NIE GAŻDZET „MUST HAVE „ KOBIET W CIAŻY i NAJWAZNIEJSZY ELEMENT PRZYGOTOWANIA DO PORODU. To co warto aby było Twoim „TAK CHCĘ“ to ODNALEZIENIE , OSWAJANIE I CZUCIE SWOJEGO KROCZA

– krocze to obszar miedzy pochwą odbytem , odnajdz to miejsce, dotknij, zobacz jakie reakcje sie w Tobie pojawiają, pamiętaj, że jesli otaczasz to miejsce miłością, dobrym dotykiem, natłuszczasz i przyjemnie dla siebie, masujesz ono będzie chciało współgrac z Tobą w rodzeniu się Dziecka

• – staraj się oswoić poprzez odtyk dłonią tej okolicy, zaobserwuj co się dzieje z tym miejscem gdy przykładasz dłon, czy jest rozluźnione czy pojawia się napiecie , zacisniecie
• – jeżeli dotykajac krocze czujesz sie swobodna w tymimiejscu warto abyś tą cała okolice codziennie natuszczała tłustym olejkiem (oliwa z oliwek, oljek z wiesiłka, olej migdałowy, kokosowy cz zwykład oliwka)
• – możesz przy swobonym kroczu, które na dotyk nie reaguje napieciem dodatkowo włożyć płytko do pochwy opuszki palców i lekko z wydechem ucisnąc w kierunku odbytu do uczucia rozluznienia
• – wykonuj ćwiczenia miesni dna miednicy w koncentracji na ich rozluznieniu- w ciazy dbasz o wzzmocnienie dna miednicy a do porodu potrzebujesz aby było rozluznione
• ciesz się seksem w ciąży jeżeli nie masz do niego położniczych przeciwwskazan
• korzystaj z woreczków rehabilitacyjnych na ktorych możesz siadać i wpływać na tworzenie rozuznienia w okolocy krocza w połaczeniu z oddechem
• – skorzystaj z konsultacji z fizjoterapeuta / osteopata uroginekologicznym, który dodatkowo pomoże przygotowac Twoje krocze do poprzez pracę na środku ścięgnistym
• badz w kontakcie ze sobą, poprostu ruszaj sie i cwicz całym swoim ciałem a nie tylko jego pojedyncza czescią
• ogranicz siedzienie i jazdę samochodem na rzecz ruchu

BADZ PEŁNĄ RADOŚCI ZE SWOJEJ KOBIECOŚCI I KOCHAJ SIEBIE <3

Naszym głównym celem jest fizyczne i mentalne przygotowanie kobiet do poczęcia, ciąży, porodu i połogu. Medical Pregnancy Training to treningi grupowe i personalne, przygotowujące do bycia świadomą, aktywną mamą.

 

Projekt i przygotowanie - TheIdeas.pl

Izabela Dembińska - ZnanyLekarz.pl

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress